PSIB-PSOE, MÉS per Palma i Unides Podem criden a omplir els carrers davant l'ofensiva del PP contra els drets LGTBI
- 2 hours ago
- 2 min de lectura
Els tres grups municipals denuncien la ruptura de Cort amb Ben Amics i alerten que el govern municipal assenyala les entitats que planten cara a les seves polítiques

PSIB-PSOE de Palma, MÉS per Palma i Unides Podem han comparegut aquest matí davant l'Ajuntament de Palma per fer una crida a la ciutadania perquè participi massivament en la manifestació de l'Orgull LGTBI d'aquest diumenge. Els tres grups consideren que enguany hi ha més motius que mai per sortir al carrer davant el retrocés de les polítiques municipals de diversitat i l'actitud del govern del Partit Popular envers les entitats que defensen els drets del col·lectiu. A més, també denuncien la mercantilització de la festa per part del batle.
El conflicte amb Ben Amics simbolitza el desmantellament de les polítiques de diversitat
Per primera vegada en més de vint anys, Ben Amics ha suspès la tradicional revetla de l'Orgull després de denunciar la manca de diàleg i de compromís del govern municipal. L'entitat ha fet públic que l'Ajuntament ha anat desmantellant espais de col·laboració, ha eliminat els tallers de diversitat de Palma Educa i ha rebutjat recuperar gestos institucionals de suport al col·lectiu LGTBI.
Aquest conflicte ha acabat provocant que alguns dels actes històrics de l'Orgull hagin abandonat Palma i que la manifestació d'enguany es convoqui sota el lema de la resistència davant els retrocessos en drets.
El PP confronta amb qui defensa els drets humans
PSIB-PSOE, MÉS per Palma i Unides Podem denuncien que el govern municipal no només està desmantellant polítiques públiques de diversitat, sinó que també ha optat per confrontar amb les entitats que denuncien aquests retrocessos. Lluny d'escoltar el moviment associatiu, el PP ha convertit Ben Amics en l'objectiu de la seva estratègia política, assenyalant i desacreditant qui planta cara a unes polítiques que debiliten la igualtat i la lluita contra la discriminació.
Els tres grups consideren especialment greu que una entitat que durant tant anys ha estat un referent en la defensa dels drets LGTBI i un aliat de les institucions hagi acabat trencant la relació amb l'Ajuntament per la manca de respecte institucional i de voluntat de diàleg del govern del batle Martínez.
Aquest Orgull és una resposta democràtica
Per als tres grups municipals, la millor resposta davant aquesta deriva és una mobilització massiva als carrers de Palma. L'Orgull no és només una celebració, sinó una reivindicació dels drets humans, de la igualtat i de la llibertat davant qualsevol intent de fer-los retrocedir.
PSIB-PSOE de Palma, MÉS per Palma i Unides Podem fan una crida a tota la ciutadania perquè participi en la manifestació i enviï un missatge inequívoc al govern municipal del PP: Palma no accepta que es desmantellin les polítiques de diversitat, ni que s'assenyali o es castigui les entitats que durant anys han defensat els drets de les persones LGTBI.
Aquest diumenge omplir els carrers també és defensar una ciutat oberta, plural i orgullosa, on cap govern pugui silenciar les veus que lluiten per la igualtat.



Comentaris